Members enjoy NO-UGLY-ADs forum lifestyle (and virtual hugs). JOIN US TODAY!
 

News:

Good Old Forum started March 2022 - relive & enjoy the simple forum days.

Main Menu

Im this old

Started by Pinki, Mar 10, 2022, 08:47 PM

« Life takes over | Where do you keep you b-day candles »

Pinki

As @Ko has said a few time this place is a reminder of some of the old days. I want to know what are some of the things that you can say yep I'm that old.

Having you radio eat you tape.

Phone calls and you were the cool kid if you have party line.

Phone with a cord so long it could go around your house.

The Walkman lol I remember my first MP3 player it was a brick so big it would not even fit in my pocket.

Any one remember the "behold the power of cheese commercials" the Christmas one is my Fav


Sponsored Ads


Ko

You're gonna make me all go to sleep being nostalgic  :insideme: @Pinki

  • Walkman, mp3, mini-disk player, and burning our own music!
  • Buying ringtones then and having phone on to show off, but now, the quieter the better 
  • Building our own fast or reliable computers
  • Working with McIntosh and Apple and first Windows, and the cute Microsoft
  • DIAL UP! connecting and disconnecting phone line so can go online (but not too long because expensive)
  • MSN messenger and AOL messenger - what's up? AOL?? Age, sex, location?  ^-^  :lmao: , then moving on to fancier Trillian messengers or something cause smileys and colors
  • For me, back in birth country, we have to rent video game and computer consoles and devices because too inflated to afford
  • RADIO stations and searching through them (some still do now but not like back then or faster radio services like the car FM/AM!)
Honor is far greater than glory, titles, man-made statuses, & materialistic possessions. 👁 🦅 🛡 ⚔️

Pinki

Quote from: Ko on Mar 10, 2022, 11:38 PMYou're gonna make me all go to sleep being nostalgic  :insideme: @Pinki

  • Walkman, mp3, mini-disk player, and burning our own music!
  • Buying ringtones then and having phone on to show off, but now, the quieter the better 
  • Building our own fast or reliable computers
  • Working with McIntosh and Apple and first Windows, and the cute Microsoft
  • DIAL UP! connecting and disconnecting phone line so can go online (but not too long because expensive)
  • MSN messenger and AOL messenger - what's up? AOL?? Age, sex, location?  ^-^  :lmao: , then moving on to fancier Trillian messengers or something cause smileys and colors
  • For me, back in birth country, we have to rent video game and computer consoles and devices because too inflated to afford
  • RADIO stations and searching through them (some still do now but not like back then or faster radio services like the car FM/AM!)


Oh I forgot about ASL. We rented movies and games but not the consoles.
Did you ever play command and concur on the PC. My brother would kick my butt every time.
OH.. What about Floppy disks.

Ko

Quote from: Pinki on Mar 11, 2022, 08:06 PMOh I forgot about ASL. We rented movies and games but not the consoles.
Did you ever play command and concur on the PC. My brother would kick my butt every time.
OH.. What about Floppy disks.

I rent movies and games too, more so once after I was in a foreign country.
Floppy disk!  :rock:  I was the happiest when the (I forgot what's called but) high storage floppy disks came out! More storage!

CD/DVD +/- and/or still gets me  :D

I played command and conquer and diablo and few other classics. (diablo was more modern to me at that time). I played something like Warzone too. And old school Sims, thinking I'm sinning to use cheat codes like "Cousin Vinnie"  :lmao:

Pinki

Quote from: Ko on Mar 12, 2022, 01:23 PMI rent movies and games too, more so once after I was in a foreign country.
Floppy disk!  :rock:  I was the happiest when the (I forgot what's called but) high storage floppy disks came out! More storage!

CD/DVD +/- and/or still gets me  :D

I played command and conquer and diablo and few other classics. (diablo was more modern to me at that time). I played something like Warzone too. And old school Sims, thinking I'm sinning to use cheat codes like "Cousin Vinnie"  :lmao:

I still play sims. Now they are on number 4 lol I have played and owned everyone. I have so many cheats to make the game more realistic. I love it and will always play it

Ko

Quote from: Pinki on Mar 13, 2022, 08:27 PMI still play sims. Now they are on number 4 lol I have played and owned everyone. I have so many cheats to make the game more realistic. I love it and will always play it

I played the phone version once I was studying abroad. It was fun! I played for almost a year and then they got all upgraded to MANY features in my face at once.  >:( 

Pinki

Quote from: Ko on Mar 14, 2022, 12:31 PMI played the phone version once I was studying abroad. It was fun! I played for almost a year and then they got all upgraded to MANY features in my face at once.  >:( 
I think I tried the phone game but did not like it so stopped playing lol. I wish they would bring back the PC online version that would be fun

Sponsored Ads


Ko

Quote from: Pinki on Mar 16, 2022, 02:50 PMI think I tried the phone game but did not like it so stopped playing lol. I wish they would bring back the PC online version that would be fun

They have to bring back the PC version!

Phone game was fine until they started charging for every single thing once you were at a certain level!
I was playing to be stress free from a hard day of studies and lectures.

Arcades are still fun for me!!

OMG I wonder if the arcades still have Duck shooting with that lil puppy! or is it gone because old school or gone because community standards?


Pinki

Quote from: Ko on Mar 16, 2022, 04:28 PMThey have to bring back the PC version!

Phone game was fine until they started charging for every single thing once you were at a certain level!
I was playing to be stress free from a hard day of studies and lectures.

Arcades are still fun for me!!

OMG I wonder if the arcades still have Duck shooting with that lil puppy! or is it gone because old school or gone because community standards?


I think they can still be found sometimes. I went to a bar in Seattle that had all OLD arcade games it was awesome had the old old pong games and some I had never seen before.

Ko

Quote from: Pinki on Mar 16, 2022, 04:50 PMI think they can still be found sometimes. I went to a bar in Seattle that had all OLD arcade games it was awesome had the old old pong games and some I had never seen before.

oh wow! That's awesome!

I was in the east coast, I think it was either in New Jersey or Brooklyn area, that, supposedly an arcade where most go to, attached to a bar. I planned to go to based off some Instagram photos I have came across, but being a bar and with my hours then, did not get a chance to.

I would love to go somewhere to see. and just as I was typing, I saw that, somewhere, there's a "museum" that has placed some of the consoles and items from "our days" as classic and preserved / ancient!  :lmao:  :rock:


Share via delicious Share via digg Share via facebook Share via pinterest Share via reddit Share via stumble Share via telegram Share via tumblr Share via twitter
🡱 🡳